Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

Από τη Σαγκάη στο Σέφιλντ, ο Zhou έχει κάνει πλήρη κύκλο

Ο πρωταγωνιστής της Renault συζητά την επιθυμία του να είναι ο πρώτος Κινέζος οδηγός της F1

O Guanyu Zhou ευδοκιμεί μέσα σε μια δυναμική και πολυσύχναστη ύπαρξη. Στερεά στο σπίτι σε έντονα πυκνοκατοικημένες, ζωντανές πόλεις, όπου η καθημερινή ζωή αντικατοπτρίζει την πορεία της σταδιοδρομίας που έχει επιλέξει: γεμάτη και γρήγορη. Η Σαγκάη, ο τόπος γέννησής της, πρόσφερε όλα αυτά και πολλά άλλα. Η μεγαλύτερη πόλη της Κίνας (βασισμένη στον αστικό πληθυσμό) βρίσκεται στις νότιες εκβολές του μεγαλύτερου ποταμού της Ασίας, το Yangtze, και φιλοξενεί πάνω από 24 εκατομμύρια ανθρώπους, είναι ένα ακμάζον σημείο οικονομικής, κοινωνικής και τεχνολογικής δραστηριότητας.

Μια κίνηση στο Σέφιλντ, στη Βόρεια Αγγλία, θα είχε έρθει ως το σοκ του πολιτισμού.

Με πληθυσμό κάτω των 600.000 κατοίκων, η χαλυβουργική πόλη, όπως είναι γνωστό, βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τη Σαγκάη. Και όμως, ακριβώς εκεί που οδήγησε το ταξίδι του. Οι ευκαιρίες έρχονται σε όλα τα είδη των μορφών, των μεγεθών και των πόλεων - αυτό ήρθε στο Γιορκσάιρ και ο Ζου το πήρε με τα δύο χέρια.

"Η Σαγκάη είναι μια τεράστια πόλη, οπότε όταν μεγαλώνεις και μετακομίζεις στο Σέφιλντ, που ζεις για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Σέφιλντ .... Αισθάνεται μικρό, "γελάει ο Zhou. "Ήταν μια μεγάλη αλλαγή. Όλα τα ξενοδοχεία και τα σπίτια, είναι ως επί το πλείστον παλιά, παραδοσιακά κτίρια του Ηνωμένου Βασιλείου - πραγματικά παλιά. Στα παράθυρα, στο Σέφιλντ, θα μπορούσατε ακόμα να αισθανθείτε ότι ο άνεμος περνάει, είναι πραγματικά κρύο! Δεν υπάρχει καλοκαίρι και στη συνέχεια το χειμώνα γίνεται τόσο κρύο. "

 

Η συνοπτική περιγραφή του 20χρονου από το μάγουλο απέχει από το ρόλο του Σέφιλντ στην ανάπτυξη του, αλλά ήταν μόλις έφηβος όταν μετακόμισε από τη Σαγκάη, με ελάχιστη ή μη κατανόηση της αγγλικής γλώσσας. Η καμπύλη μάθησης ήταν απότομα απότομη.

"Μετακόμισα στο Σέφιλντ με την οικογένειά μου", συνέχισε. "Η μαμά και ο μπαμπάς μου ήταν και οι δύο εκεί, αλλά η μαμά μου ήταν εκείνη που πέρασε περισσότερο χρόνο μαζί μου, καθώς ο μπαμπάς μου δούλευε με την επιχείρησή του.

"Υπάρχουν πολλοί Κινέζοι στο Σέφιλντ, αλλά κυρίως στα πανεπιστήμια, οπότε δεν με επηρέασε πραγματικά γιατί ήμουν μόνο το έτος 7/8 στο σχολείο. Όλοι οι φίλοι μου στο Σέφιλντ ήταν φίλοι σχολείων μου, βρετανικοί, και όχι Κινέζοι.

"Δεν μπόρεσα πραγματικά να μιλήσω αγγλικά, έτσι ήταν δύσκολο. Μαθηματικά ήταν ένα από τα καλύτερα μου θέματα στην αρχή. Μετά από ένα χρόνο, είχα περάσει αρκετό καιρό μόνο με την ομάδα [karting], ταξιδεύοντας από το εργοστάσιο στο κύκλωμα, και αυτό με βοήθησε. Στα σχολεία, δεν υπήρχαν άλλοι Κινέζοι εκεί, εγώ ήμουν ο μόνος και δεν μπόρεσαν να μιλήσουν τη γλώσσα μου, οπότε έπρεπε να αναγκάσω τον εαυτό μου να το μάθω γρήγορα ".

Η απόφαση να μετακομίσει στην Αγγλία τροφοδοτήθηκε από την επιθυμία του να δημιουργήσει μια αυτοκινητιστική αγωνιστική καριέρα και την αποφασιστικότητά του να προωθήσει τον εαυτό του. Η μετάβαση στην Ευρώπη ανοίγει λεωφόρους που θα είχαν προηγουμένως κλείσει για τους 20χρονους. Και για τον Zhou, το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε ιδιαίτερα μια απαιτητική ανταγωνιστική κούρσα καρτών.

Έχοντας ξεκινήσει το karting για διασκέδαση σε ηλικία έξι, η εξέλιξη της καριέρας του Zhou προχώρησε γρήγορα. Μέχρι την ηλικία των οκτώ, ανταγωνιζόταν ανταγωνιστικά, και πριν από τη μετακίνησή του στην Αγγλία, ο κινέζος αγωνιστής ήταν στο πίσω μέρος των εκστρατειών που κέρδισαν το πρωτάθλημα στη χώρα του. Χρειαζόταν μια νέα πρόκληση.

 

Η έγκαιρη αιτιολόγηση για τη νέα επιχείρηση ήρθε με τη μορφή δύο νίκες τίτλων: το Super 1 National Rotax Max Junior και το Rotax Max Euro Challenge. Μετά από αυτό, η Ferrari έρχεται σε επαφή για μια θέση στην αναγνωρισμένη ακαδημία οδηγών. Ο Zhou σύντομα σφυρηλατούσε ένα όνομα για τον εαυτό του, ως νεαρό αστέρι από μια χώρα με ένα ταχέως αυξανόμενο πάθος για μηχανοκίνητο αθλητισμό.

"Προηγουμένως, νομίζω ότι υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που κάνουν αγώνες [στην Κίνα], αλλά νομίζω ότι από την άποψη της γνώσης της Formula 1, μηχανοκίνητου αθλητισμού, σωστά, δεν ήταν τόσο πολύ. Ενώ τώρα, νομίζω ότι σχεδόν όλοι γνωρίζουν για τη Formula 1, η οποία είναι καλή.

"Όταν ήμουν νέος, ήμουν οπαδός του [Fernando] Alonso, και στη συνέχεια [Daniel] Ricciardo όταν πήγε στην F1 - έβλεπα για τον. Δεν υπάρχει ένας κινέζος οδηγός, οπότε αν μπορώ να είμαι ο πρώτος, ελπίζω ότι μπορώ να είμαι έμπνευση για άλλους οδηγούς.

"Αυτό ήταν πάντα ο στόχος μου, από τότε που ήμουν νέος. Έχω δουλέψει σκληρά για να φτάσω εκεί που είμαι. Προσπαθώ να δώσω τα πάντα. "

Φωλιασμένο στο πίσω μέρος του εκκωφαντικού σκηνικού UNI-Virtuosi στο Σότσι της Ρωσίας, συνομιλία που αγωνίζεται εναντίον του υπερβολικού κεραυνού των κινητήρων και της συρρίκνωσης των εργαλείων, ο Zhou άλλαξε από τότε το "Prancing Horse" για το διαμάντι της Renault.

Καθισμένος εκεί σε ρούχα RDA και το δικό του εξατομικευμένο καπάκι της Renault, με την κινεζική σημαία να είναι διακοσμημένη σε όλη την κορυφή της κορυφής της, ο Zhou έρχεται προς το τέλος μιας επιτυχημένης εποχής πρωτάρης στην Formula 2.

 

Αφού μετακόμισε για λίγο από το Σέφιλντ στο Maranello της Ιταλίας, ο Zhou επιστρέφει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή τη φορά, ζει νότια, με τη βάση Renault στο Enstone στο Oxfordshire και το εργοστάσιο UNI-Virtousi που βρίσκεται στο Attleborough, στην Ανατολική Αγγλία. Διαχωρίζει το χρόνο του μεταξύ των δύο και τώρα κατοικεί στο Λονδίνο. Μια πόλη αναμφισβήτητα πιο κατάλληλη για το θόρυβο και τη φασαρία τρόπο ζωής Zhou ποθεί.

"Είναι ωραίο να συνεργαζόμαστε με αυτούς τους τύπους", συνέχισε. "Δούλευα με μια βρετανική ομάδα όλη την ώρα στο karting, έχοντας μετακομίσει εκεί από την Κίνα. Όχι όλοι [στην ομάδα] είναι Βρετανοί, αλλά πολλοί από αυτούς είναι και ξέρω πώς να συνεργαστώ μαζί τους. Για να βελτιωθεί, πρέπει να βελτιωθείς ως ομάδα.

"Δεν περιμέναμε να αγωνιζόμαστε ήδη για τα βάθρα ή τις μελλοντικές κούρσες νίκης τόσο νωρίς. Η αρχή της σεζόν ήταν σαν τροχόσπιτο. Αρχίζοντας καλά στο Μπαχρέιν, τότε το Μπακού ήταν μια καταστροφή και στη συνέχεια επέστρεψα έντονα στη Βαρκελώνη. Από τότε, ήταν αρκετά καλό. "

Η 20χρονη έχει περάσει ένα μεγάλο μέρος της φλερτ σεζόν με τα πέντε πρώτα και ενώ μια νίκη αγώνα μονομαχίας έχει μέχρι στιγμής διαφύγει, τέσσερα βάθμια και μια θέση στο πόλο κάνει μια εμπνευσμένη εισαγωγή στην κατηγορία

"Η μία φορά που δεν περίμενα να είμαι στον πόλο ήταν στο Silverstone", εκτιμούσε. "Υπάρχουν τόσες πολλές γωνίες υψηλών ταχυτήτων, και στην Ελεύθερη Πρακτική, πιθανότατα πήρατε μόνο τρεις γύρους ώθησης πριν φύγει το ελαστικό.

"Το πρώτο σετ ελαστικών στο Quali ήταν καλό για την P1, οπότε ήμουν λίγο έκπληκτος. Στο δεύτερο σετ, οι άνθρωποι συνήθως βελτιώνονται αρκετά - ωστόσο, καταφέραμε να είμαστε μία από τις λίγες ομάδες που θα βελτιώσουμε. Το δεύτερο σετ δεν ήταν πραγματικά πολύ πιο γρήγορα. Το P1 ήταν μια καλή μνήμη από το Silverstone. "

 

Το μυαλό του Zhou μεταφέρεται στη Σαγκάη, 26 Σεπτεμβρίου 2004. Ο Rubens Barrichello κέρδισε το πρώτο Κινέζικο Γκραν Πρι και το πλήθος εκείνης της ημέρας ήταν ο Guanyu Zhou, πενταετής.

Η σημασία αυτής της ημέρας φτάνει στο προσκήνιο όταν ο Τζου αξιολογεί τον πλήρη κύκλο που έχει κάνει η καριέρα του σε αυτό το σημείο. Έχοντας δει, ζωντανά, τον πρώτο αγώνα στη χώρα του, ο Κινέζος δρομέας αναγκάστηκε να περιμένει 15 χρόνια για να κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα - κατά τη διάρκεια ενός ιστορικού Σαββατοκύριακου.

Ένα εύθραυστο χαμόγελο αναδύεται καθώς η εμπειρία νωρίτερα φέτος πλημμυρίζει πίσω σε αυτόν. "Αυτό ήταν αρκετά διανοητικό", γελάει. "Ίσως η μέρα ήταν πολύ καλή, γιατί τότε είχα ένα πολύ κακό Σαββατοκύριακο στο Μπακού.

"Ήμουν στο πρώτο κινεζικό Grand Prix όταν ήμουν [νεώτερος], και φέτος, ήμασταν πίσω εκεί για το 1000ο Grand Prix της Formula 1. Αυτό είναι πολύ δροσερό.

"Για να οδηγήσετε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, στην πόλη της Σαγκάης, για μια επίσημη εκδήλωση F1, ναι. Αυτή ήταν η πρώτη μου φορά που οδήγησα εκεί και ήταν καταπληκτική. Όταν [η Renault] είπε ότι υπήρχε η δυνατότητα να γίνει αυτό το demo, δεν το πίστευα. Ήμουν πραγματικά ευγνώμων.

"Για να είναι και το 1000ο Grand Prix, αυτό ήταν κάτι άλλο. Ήταν η πρώτη μου φορά στο κύκλωμα της Σαγκάης, και σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, έτσι δεν μπορείτε να πάρετε κάτι καλύτερο από αυτό. Ήμουν νευρικός το Σάββατο επειδή ήξερα ότι η διαδρομή ήταν μικροσκοπική και δεν ήθελα να κάνω ένα ηλίθιο λάθος. Απλά ήθελα να το κρατήσω καθαρό.

"Η Renault μου έδωσε πολλές ευκαιρίες και πολλές μέρες σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1 ήδη. Αυτό μου έδωσε λίγο περισσότερη προετοιμασία για να είμαι έτοιμος να συνηθίσω τις διαφορές στη μετάβαση από F2 σε F1. "


Ο στόχος, για τον Zhou, είναι να κάνει αυτή τη μετάβαση λιγότερο από ένα σοκ από τη μετακίνησή του από τη Σαγκάη στο Σέφιλντ.


Πηγή: fiaformula2.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου